The series has landed
Πίσω στο 2002-2003, κάπου ανάμεσα στις απεγνωσμένες αναζητήσεις βιντεοκλάμπ που να έχουν φέρει τους τελευταίους κύκλους "X-files" και "Friends", μαθαίνουμε για μια σειρά που ήδη είχε κάνει επιτυχία στη USA, με πολύ καλές συστάσεις: Προσεγμένη και ακριβή παραγωγή για τα τηλεοπτικά πρότυπα από τη FOX, με τον γνωστό από τα X-Files παραγωγό Howard Gordon, απ' τον δημιουργό του "La Femme Nikita", Joel Surnow. Επιπλέον οι σεναριακές ατραξιόν του real time, του έντονου σασπένς και του αντισυμβατικού ήρωα Jack Bauer μας κίνησαν αρκετά το ενδιαφέρον, ώστε να αρχίσουμε να βλέπουμε το Γιάννη τον βιντεοκλαμπά ακόμα πιο συχνά.
Θυμάμαι επίσης το recruit policy απέναντι ακόμα και στους πιο δύσπιστους, που δεν είχαν συνηθίσει την καινούρια τρέλα του "βλέπω dvd από σειρές με τα εξάωρα". Ο παρακάτω διάλογος είναι χαρακτηριστικός:
(Μετά από δύο-τρία επεισόδια:)
Α: -Βαρέθηκα, άντε, πες μου τι θα γίνει να τελειώνουμε...
Β: -Εντάξει, θα δούμε ακόμα δυο επεισόδια και θα το κλείσουμε.
(Μετά το τέλος του 5ου επεισοδίου:)
Β: -Εντάξει; Να το κλείσω;
Α: -Τι λες τώρα;! Βάλε το επόμενο να δούμε τι θα γίνει!
Αυτό το "να δούμε τι θα γίνει" κράτησε αμείωτο το ενδιαφέρον και έφερε ατέλειωτες ώρες μπροστά στις οθόνες, με dvd νοικιασμένα, αγορασμένα, dvd που ερχόντουσαν στα βιντεοκλάμπ πριν μεταφραστούν, με τον 2ο και τον 3ο κύκλο να είναι ο ένας καλύτερος απ' τον άλλο. Εν τω μεταξύ, κι ενώ στον Αντ-1 η σειρά ακόμα... ερχόταν (με τα πόδια), άρχισαν να αλλάζουν τα πράγματα με την είσοδο της DSL στα ελληνικά δρώμενα...
Moving on
Με τη σειρά να έχει φτάσει σε cult status, οι συζητήσεις για το μέλλον της σειράς έδιναν κι έπαιρναν, καθώς αφ' ενός οι σεναριακές επιλογές των δημιουργών οδηγούσαν σε ανάγκη για αρκετό νέο καστ, αφ' ετέρου ήταν πράγματι απορίας άξιο πού θα έφταναν με τον Jack. Μιας και ένα απ' τα βασικότερα στοιχεία που ορίζουν τον catchy χαρακτήρα της σειράς είναι το έντονο σασπένς, υλοποιημένο με τη βασική φόρμουλα του 24 "ticking time bomb", το όλο θέμα τελικά κατέληγε (και καταλήγει κατά τη γνώμη μου), στο κατά πόσο είναι ικανοί να βρουν σενάρια αλλά και τρόπους να τα εξελίξουν, έτσι ώστε ο θεατής να είναι πάντοτε στην τσίτα.
Στο America, από τον 4ο κύκλο και μετά, έγιναν κάποιες αλλαγές πάνω στην προβολή του σόου. Η προβολή ενός κύκλου επεισοδίων γίνεται στο δεύτερο μισό της σεζόν (μέσα Γενάρη-Μάη), ώστε να αποφευχθούν διακοπές και να προβάλλονται κάθε εβδομάδα νέα επεισόδια (εδώ που τα λέμε, στις περισσότερες σειρές, αλλά ειδικά στο "24" που έχει και το real-time, τίποτα δε συγκρίνεται με το απανωτό λιώσιμο μιας σεζόν :p ), με δυνατές τετράωρες πρεμιέρες και δίωρα φινάλε (this is more like it). Επίσης, η FOX, αναγνωρίζοντας την επιτυχία της σειράς, βάζει στη θέση της (=το πολύτιμο slot που έχει για lead-in το American Idol και που απογείωσε το "24", δύο σεζόν πριν) την νέα τότε σειρά "House" (and the rest is history). Παρ' όλα αυτά, το 24 συνέχισε να έχει ανοδική πορεία κάνοντας τις καλύτερες με διαφορά σεζόν του, με τον 5ο κύκλο να σημειώνει τη μεγαλύτερη μέση τηλεθέαση Έβερτ, και με αποκορύφωμα την πρεμιέρα της 6ης σεζόν.
Η γκρίνια της 6ης σεζόν και η απεργία των σεναριογράφων
Πέντε χρόνια μετά την έναρξη της σειράς, οι εξελίξεις απλά επιβεβαίωναν τη μεγάλη επιτυχία της: Από τις "ναυαρχίδες" της FOX (παρέα με το "House" και το hit "Prison Break" που φέτος ολοκληρώνει τον κύκλο του), με τον Kiefer Sutherland να υπογράφει ένα συμβόλαιο 40 εκατομμυρίων δολαρίων για τρεις (!) ακόμα σεζόν, ένα συμβόλαιο που τον έκανε τον πιο ακριβοπληρωμένο ηθοποιό στην TV. Κι ενώ ο Jack Bauer μετά τον Vin Diesel και τον Chuck Noris είχε ήδη αποκτήσει τα δικά του facts, οι παραγωγοί έκαναν σχέδια και για μια κινηματογραφική έκδοση του 24: Μια ταινία γυρισμένη στο Λονδίνο, την Πράγα και το Μαρόκο, με την υπόθεση να στήνεται σε κλασσικό filmtime στο πρώτο μέρος της ταινίας, και την τελευταία ώρα να αποτελεί το σήμα κατατεθέν "real time" part της σειράς.
Αδιαμφισβήτητα, η έκτη σεζόν, αν και ξεκίνησε με τις καλύτερες προϋποθέσεις, είναι η σεζόν που δημιούργησε τη μεγαλύτερη "φαγούρα" στο fan base της σειράς. Τα "The series needs a reboot" posts άρχισαν να πληθαίνουν στο web, επικαλούμενα σημάδια κόπωσης, επανάληψης και υπερβολής, καταλογίζοντας στους δημιουργούς ότι με την επιλογή τους να ακολουθούν ακόμα την έως τότε πετυχημένη φόρμουλα της σειράς, δημιουργούσαν σεναριακά αδιέξοδα τα οποία αδυνατούσαν να καλύψουν σε ικανοποιητικό βαθμό. Παρ' όλα αυτά, σε υποστήριξη του 6ου κύκλου, μπορώ να πω ότι είναι μια σεζόν με μοναδικές στιγμές στο timeline του 24, με συναρπαστικά επεισόδια και απαντήσεις (ενίοτε λίγο υπερβολικές) σε πολλά ερωτήματα που έμεναν ανοικτά από τον προηγούμενο κύκλο. Αν και κατανοώ το γεγονός ότι δομικά στοιχεία της σειράς (όπως πχ το real time που συνδέεται άμεσα με το θέμα της εγγύτητας και την επιλογή του Los Angeles ως τόπος στον οποίο διαδραματίζονται σχεδόν τα πάντα, ή την ίδια τη CTU η οποία συνεπάγεται κλασσικές επισφάλειες-λέγε με και double agent), ως ένα βαθμό μπορεί να "δέσουν τα χέρια" των δημιουργών, θεωρώ ότι απλά δεν τους πολύ-βγήκε το σεναριακό re-focus που επιχείρησαν στο τελευταίο 1/3 του κύκλου. Για κάποιον που γουστάρει 24, βέβαια, παραμένει must, ειδικά σε back-to-back προβολή.
Για όσους έχουν δει τουλάχιστον μέχρι και την 6η σεζόν, εδώ, εδώ κι εδώ είναι τρία αντιπροσωπευτικά και καλογραμμένα δείγματα -ας πούμε- κριτικής για τα προβλήματα της σειράς.
Οι παραγωγοί, πάντως, απαντώντας στην κριτική, αποφάσισαν να δοκιμάσουν κάποιες νέες ιδέες για να προχωρήσουν με θάρρος στον επαναπροσδιορισμό της σειράς. Το καλοκαίρι του 2007 λοιπόν, αμέσως μετά το τέλος του 6ου κύκλου, ο Howard Gordon αποφασίζει να στείλει τον Bauer στην Αφρική για την 7η σεζόν, ωστόσο οι δημιουργοί αντιμετωπίζοντας περιορισμούς στο μπάτζετ, επιλέγουν διαφορετικό σενάριο το οποίο και αρχίζουν να γυρίζουν τον Σεπτέμβρη. Ένα μήνα μετά, σκάει το πρώτο trailer για την έβδομη σεζόν που είχε προγραμματιστεί για το Γενάρη του 2008, στο οποίο για να διατυμπανίσουν τον νέο αέρα της σειράς, δε διστάζουν να πετάξουν ΤΗΝ καρασποΐλεράρα και να αφήσουν τους fans να βράζουν μέχρι την πρεμιέρα. Μια πρεμιέρα που δεν έμελλε να έρθει παρά ένα χρόνο αργότερα, λόγω της γνωστής περσινής απεργίας των δημοσιογράφων, που πετσόκοψε κύκλους και ολόκληρες σειρές, κάτι που ήθελαν να αποφύγουν τόσο οι παραγωγοί όσο και οι fans του 24.
Στο ενδιάμεσο, πέρα από τη συνέχεια των γυρισμάτων της 7ης σεζόν, είχαμε την αποχώρηση του creator της σειράς Joel Surnow τον Φλεβάρη του 2008, κι έτσι τη θέση του showrunner αναλαμβάνει ο εκ των βασικών παραγωγών και σεναριογράφων Howard Gordon. Τα σχέδια για την κινηματογραφική ταινία είχαν μπει στον πάγο προ πολλού, με την εξής διευθέτηση από τον Sutherland: "Δε μπορούμε να ζητήσουμε απ΄ τους σεναριογράφους να δουλεύουν πάνω στη σειρά και ταυτόχρονα να γράψουν μια εκπληκτική ταινία για να τη γυρίσουμε στα διαλείμματα ανάμεσα στις σεζόν". Πριν λίγες μέρες, είχαμε νεότερα στο θέμα, από τον Gordon, ο οποίος μίλησε για γύρισμα της κινηματογραφικής ταινίας μετά την (πιθανώς τελευταία) όγδοη σεζόν (τα γυρίσματα της οποίας θα ξεκινήσουν τον Απρίλιο, και η προβολή της τον Ιανουάριο του 2010). Για την ταινία Vantage Point, πάντως, που είχε κυκλοφορήσει πέρσι, υπήρχε μια φήμη ότι το σενάριό της, στα αρχικά στάδια, προοριζόταν για την ταινία του "24".
24: Redemption - Day 7
Σε μια προσπάθεια να καλυφθεί το κενό που δημιούργησε η απεργία μεταξύ των προβολών της έκτης και της έβδομης σεζόν, οι παραγωγοί αποφάσισαν να γυρίσουν το καλοκαίρι του 2008 μια δίωρη τηλεταινία-prequel του 7ου κύκλου της σειράς. Το 24: Redemption (προβλήθηκε 23 Νοεμβρίου), πέρα από ένα όμορφο upgrade στη μόδα των prequel-teasers-"διαφημίσεων της Toyota" που μας είχαν συνηθίσει τα DVD sets του 24 από την εποχή του 3ου κύκλου κι έπειτα, επισκέπτεται το σενάριο του Gordon και τα γυρίσματα στην Αφρική και αποτελεί μια ιδανική ευκαιρία να στρωθεί καλύτερα το έδαφος για την έβδομη μέρα. Πέρα απ' αυτό, ο Sutherland είχε ήδη δηλώσει ότι το hiatus που επέβαλε η απεργία, τους έδωσε χρόνο να επεξεργαστούν καλύτερα το σενάριο ολόκληρης της νέας σεζόν. Όντως, τον Σεπτέμβρη, τα γυρίσματα της σειράς διακόπηκαν για δύο εβδομάδες, ωστέ να επανεξεταστεί η κατεύθυνση των τελευταίων έξι επεισοδίων. Εδώ και λίγες μέρες όμως, ο έβδομος κύκλος του "24" είναι ήδη on-air, με πέντε πολύ καλά επεισόδια που που εγγυώνται μια δυναμική επιστροφή. Όπως καταλαβαίνετε, δε μπορώ να πω λέξη παραπάνω... Το μόνο που μπορώ να πω, είναι ότι περιμένουμε εναγωνίως... το 6ο επεισόδιο!
Last but not least
-Τα μεγάλα πνεύματα συναντιούνται. Απ' τη Δευτέρα που μας πέρασε, ο Gregory House κάνει lead-in στον Jack Bauer. Το νέο "Dollhouse" που απο Φλεβάρη θα έκανε παρέα στο "24", θα πάει Παρασκευές μαζί με το "Terminator: Sarah Connor Chronicles" που προς το παρόν, δυστυχώς δε φαίνεται να βγάζει τρίτη σεζόν. Λεπτομέρειες εδώ κι εδώ.
-Στον ΣΚΑΪ έχει ήδη ξεκινήσει η πρώτη μετάδοση της έκτης σεζόν του "24". Κάθε Δευτέρα στις 00.30.
-Από σήμερα νωρίς το πρωί, τα πρώτα δύο επεισόδια της 5ης σεζόν του "Lost" είναι γεγονός. Τρέχτε στα γνωστά μέρη!
Links (Προσοχή στα spoilers)
Wiki 24 - imdb - tv.com - tvrage - wikipedia - official
2 σχόλια:
Δε νομίζω να ένιωσε κανείς το full reboot πάντως. Το 24 παραμένει 24. Παρόλο που ο Τζακ έχει σώσει το σύμπαν και τη χελώνα Καρέτα-Καρέτα 78.5 φορές ως τώρα, ακόμα να του στήσουν άγαλμα ή να τον κάνουν Πρόεδρο. :P
Απλά να μην αναλωθεί και πάλι η σειρά στο κυνηγητό του Τζακ. Ωραίες στιγμές, κάποιες καινοτομίες, ενδιαφέροντες νέοι χαρακτήρες που όμως μπορεί να μην αποδειχθούν επαρκή στοιχεία στο τέλος...
Χμ... για κάποιον που διασκέδασε τον έκτο κύκλο, δεν παραείσαι επιφυλακτικός; Πάντως συμφωνώ, ότι παραμένει 24. Αλλά 24=Jack Bauer, και ποιος δε θέλει να δει τον Jack in action?
Όσο για τη χελώνα, δεν ξέρω αν το ήξερες, αλλά είσαι μες στο νόημα. Από Wikipedia:
Measures will be taken during filming and production of season 7 to save energy and reduce enough carbon emissions throughout the season to make the season finale "carbon neutral". Howard Gordon said that 24 cares about the issue of global warming and takes fighting climate change seriously. A number of ways that the production intends to save energy are listed on the site, some of which are: using a combination of petroleum diesel and biodiesel instead of regular diesel fuel, creating a series of PSAs with Kiefer Sutherland and other main cast members to educate the public on what they can do to help with the issue, and, when appropriate, applying the issue of global warming and reducing carbon emissions to the storylines.
ΥΓ. Μεγειά το νέο avatar! Keep the Faith!
Δημοσίευση σχολίου